My Journey..:)


27 May 2011
Nikah n Sanding..:)
4 June 2011
Jemput menantu at Melaka
2011
dah berurut sebnyak 2x,actually baru start nak baby after raya (Sept 2011).
2012
March 2012 start jumpa doctor pakar
masalah yg dihadapi:
TELUR TIDAK MATANG
1St cycle
clomid 50g-failed
2nd cycle
clomid 100g + suntikan besarkan telur on 9/5/2012-positive on 9 June 2012(xtau brape Minggu)
14july keguguran
-Berurut selama 2 hari di kg
-August(berurut di Klang)
3th Cycle
clomid 100g + suntikan pecahkan telur telur on 12/9/2012-Failed(period on 30/9/2012 -5/10/2012)
Stop treatmnt ..
6/10-berurut ngan cik esah
8/10-ad kuar drah fresh n lendir,sekali shaja.
5/11/2012-12/11/2012 failed- period this morning:)-delay 5 days.
2013
12/01/2013-Positif n soon to be mommy..;)


2015

8/04/2015-50g clomid dgn Dr Zambri Failed telur hanya dlm 15mm

15/05/2015-100g ambil dari klinik panel result positif 15/06/2015


Doakan ikatan cinta kami

Daisypath Anniversary tickers

My little Prince Charming

Lilypie Second Birthday tickers

Amily NurSyifa

Lilypie Kids Birthday tickers

Monday 3 June 2013

Bahaya Kencing berdarah dan protien tinggi dalam air kencing

KENCING BERDARAH!!!!aku alami ketika kandungan aku nak masuk 23 minggu,kencing berdrah yang berketul keluar dari saluran air kencing..Time darah keluar 2 saluran kencing aku mcam ada letupan kecil n aku pandang dalam mangkuk toilet ad darah ketul cam darah haid.

Masa 2 cuak,takut dan risau sangat sampai aku n hubby termenung seketika pikir kan kesihatan aku.Paling risau 'adik' dalam perut ni,risaw takut terkena jangkitan kuman.
Malam 2 juga kami decide jumpa doc Klinik An-nisa tapi time 2 doc lelaki dia xnk terima patient perempuan yang nak check kandungan tapi aku ckp nk check urine je n doc 2 ckp ok..Time ambil air kencing 2 warna air kencing bertukar kaler merah

Gambar hiasan-tapi kaler dia lebih gelap dari yang ni.

Hubby pun dh down risau 'adik' terjadi pape..Kemudian masuk bilik doc 2uk ketahui result air kencing.Doc lelaki 2 agak tua la dalam lingkungan 50an aku rasa.Doc ckp yes,kencing kotor n of course la bila kencing kotor ni ada jangkitan kuman@protien yang tinggi dalam air kencing,protien dalam air kencing aku adalah +2,tinggi 2..Aku tanya doc macam mane ni sy kenapa sy kerap sangat kena kencing kotor ni.N doc 2 bagi advise yg aku rasa sangat2 berkesan bila aku amalkan.

Antaranya:
1-MINUM BANYAK AIR,minum sampai muntah pun xpe..Yes betul aku minum malam 2 sampai muntah2 n resultnya air kencing aku warna jernih,amalkan sampai skrg..Syukur.
2-ELAKKAN MAKANAN YANG BERPROTIEN TINGGI macam kekacang,organ dalaman,makanan laut..aku rasa ye kot sebab masa dalam 1 bulan 2 aku mkn bnda2 yg doc ckp ni la,kerang,udang,sotong,kacang pistachio n gajus,paru berlada
3-KURANGKAN MINUMYANG BERKAFEIN-aku ckp kt doc sy skrg obses sngt dgn kopi xkan xleh minum langsung,doc cakap boleh tapi jgn la minum sampai 1 gelas..;)


Bahaya kandungan protien yang tinggi di dalam air kencing adalah KELAHIRAN BAYI PRA MATANG

Alhamdulilah aku dah pulih dari kencing kotor tersebut,SYUKUR PADA ALLAH.

YA ALLAH SELAMATKAN LAH KANDUNGAN KU INI DAN BAGILA KESIHATAN YANG BAIK KEPADA KAMI..AMIN. 

No comments:

Post a Comment