My Journey..:)


27 May 2011
Nikah n Sanding..:)
4 June 2011
Jemput menantu at Melaka
2011
dah berurut sebnyak 2x,actually baru start nak baby after raya (Sept 2011).
2012
March 2012 start jumpa doctor pakar
masalah yg dihadapi:
TELUR TIDAK MATANG
1St cycle
clomid 50g-failed
2nd cycle
clomid 100g + suntikan besarkan telur on 9/5/2012-positive on 9 June 2012(xtau brape Minggu)
14july keguguran
-Berurut selama 2 hari di kg
-August(berurut di Klang)
3th Cycle
clomid 100g + suntikan pecahkan telur telur on 12/9/2012-Failed(period on 30/9/2012 -5/10/2012)
Stop treatmnt ..
6/10-berurut ngan cik esah
8/10-ad kuar drah fresh n lendir,sekali shaja.
5/11/2012-12/11/2012 failed- period this morning:)-delay 5 days.
2013
12/01/2013-Positif n soon to be mommy..;)


2015

8/04/2015-50g clomid dgn Dr Zambri Failed telur hanya dlm 15mm

15/05/2015-100g ambil dari klinik panel result positif 15/06/2015


Doakan ikatan cinta kami

Daisypath Anniversary tickers

My little Prince Charming

Lilypie Second Birthday tickers

Amily NurSyifa

Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday 18 December 2012

(V4)Another SINDIR story..:(...Sambung sindir balik!!!

Kenapa la bulan ni ramai sangat nak tanya n sindir2 aku pasal hal ni...Kenapa care sangat hal aku,apa masalah dorang aku pun xtau.
Aku xpernah plak jaga tepi kain dorang..

Pagi xdi aku keluar dari pintu office nak ke toilet n terserempak dgn lelaki (budak account) kt depan pantry.So macam biase la bertegur sape.

Aku        : Oooii buat air lagi ker..
Lelaki F : Eh aku nak tnya ko skit la,bile ko nak ada anak ar??
Aku        : kenapa?perrgghhh touching gilerrr ko ckp mcm 2,nak balik umah la.
Lelaki F : xdela,ko xde planning ke?
Aku        : xde planning mcm apa?(malas nk pk n jawab time 2.)
Lelaki F : Aku baru ingat nak bagi duit raya.
Aku        : Oo yeke,oke mlm ni gak aku buat anak,sok bleh dpt duit raya x?hahahaha.(berseloroh la sangat)
Lelaki F : cari la penawar,tongkat ali ke tongkat kasim ke..
Aku        : Ok.

Berlalu macam 2 je n aku plak dh macam xde perasaan dh skrg..bukan marah @ sedih tapi hati aku biase je x terguris hati pun.maybe dh slalu kena tanya mcm 2 kot.

Ya Allah,Kau lebih tahu apa yg baik n buruk untuk kami Ya Allah.Semoga ada 'rezeki' yg telah Kau tetapkan pada kami.AMIN YA RABBAL ALAMIN.


Kul 6.05pm

sebelum nak balik budak lelaki F n Akak B ada dtg tempat aku tnya hal keje..ad 1 system ni pending xbayo 6 bulan so dorang tnya aku mcm mane nak settle hal ni.aku suh dorang tnya treasury department.
Dah abes2 tnya hal 2 tiba datang balik soalan pagi xdi dia tanya pada aku..

Lelaki F : ko bile lagi ni,lambat laa..
Aku        : Ko nak bile?
Lelaki F : Aku nak bagi duit raya ko xnak.
Aku        : Husband aku dh beli tilam baru,mlm ni aku on sok terus positive.T dpt result aku britau ko ek.
lelaki F   : Yela 2 ko

kakak B plak hanya mampu tetsenyum je,xckp pape.
Dalam hati aku cakap xkena pada ko memang la sedap cakap,sok ko dh alami sendiri tau la macam mane sakitnya jiwa bila nak jwb.Ko xkawin lagi dh sebok tnya hal anak org..tapi aku kalu bleh xnak doa buruk2 kt org,hubby aku ckp xbaik doa2 mcm 2.kita kena doa baik2 je.

Balik umah aku moody skit,hubby aku tnya kenapa aku jawab xde pape.dia ckp ni mesti something wrong happen kt tmpat keje ni,share la..Aku cite la A-Z(sambil dia pangku aku atas riba dia,cium2 dahi n ubun2 aku hehehe rasa macam baby plak,ngade2 je)..sejuk skit hati.Pas2 dia cakap office awak  kenapa sibuk nak jaga tepi kain orang,office saya x macam 2 je.apa masalah dorang,bengang tol saya.Dah la jgn nk dengar apa dorang ckp,sok kena batang idung sendiri baru tahu betapa sakitnya hati bile diaju soalan macam 2.


20/12/2012

Pagi ni aku borak bertiga dgn officemate aku.Akak H ni xdtg 2 ari dh,so aku cite la Akak M ni ngantuk je smlm,pas2 bleh plak dia ckp mcm ni''dia ada anak kecik,ko xde"..pas2 sebelum dia sambung lagia ku terus tukar topik lain..dulu entry sebelum ni pun cakap macam ni jugaKu pelik ngan akak H ni,dia ckp mesti sedap mulut je.aku malas je nak ckp mcm ni..alaarrrrr akak Allah bagi akak anak sebab dia tahu akak 2 dh tua,kawin lambat nati klau dh monopause dh xleh nak buat anak lagi,duk la sebatang kara sampai 2ua..Tapi aku x sanggup nak cakap macam 2 kt dia,aku masih lagi ada hati,perasaan n waras 2 nak bckap mcam 2...Syukur dgn apa dia dpt.semoga Allah kurniakan jua aku anak seperti mana Allah kurniakan pada dia.AMIN..

Aku rasa aku nak buat blog sindir je la dr blog yg sedia ada ni sebab dlm entry aku ni bnyak ckp pasal sindir je..Aaaarrrgggghhhh!!!
Tapi jgn isaw aku ok je..( ^ ______ ^ )

Mmmmmmm...ble la nk dpt rezeki 2 kan..~lalalalal~


2 comments:

  1. eeii..motif nk tnye cmtu nape? mcm la myusahkan dia pon..Sabar jelah gn orang2x yg perangai cmni..

    ReplyDelete
  2. Tau xpe,kt tmpat keje ni spe yg pregnant sume pakat tayang perut n asyik tnya ko ble lagi..

    nasib laa...

    ReplyDelete